Tuesday, August 08, 2006

PATINS EN LINIA

Ho heu probat? Quan em vaig comprar els patins, el kit de proteccions estava d’oferta. Per mi? A mi no em cal! Jo he patinat amb patins de quatre rodes de sempre! (quan va ser la darrera vegada? Mmm...fa quinze anys?) és igual. Això no s’oblida, ademes, no pot ser tan difícil, oi?

  • Dia 1: aterro sobre d’un matoll.

  • Dia 2: em compro les jonolleres.

  • Dia 3: pirueta de quatre voltes i mitja, dues de les quals les faig amb el cul i els colzes al terra.

  • Dia 4: compro les colzeres i les munyequeres.


  • Amb el temps, la cosa a anat millorant. Encara que continuu tenint un petit problema tecnic: no se frenar. Bé, se frenar pero no “amb estil”. Tinc dues tècniques poc recomenables per frenar:

  • Frenada d’aborriment: consisteix en deixar de patinar uns 200 m abans d’arribar al punt de stop. Un, eventualment para. Inconvenient: no funciona muntanya avall.


  • Frenada d’impacte: per això es necessari impactar contra un obstacle que es trobi a prop del punt on vols parar: un semàfor, una valla, un poste de telèfon, una paret, o un transeunte son alguns exemples. D’aquests, els meus preferits són la valla, i el transeunte (només si és guapo i ben plantant).


  • Amic, si et decideixes a probar-ho t’agradarà. Si ademés portes un mp3 player amb els Juno Reactor o els Propellerheads, molt millor. Aleshores no t’importarà si els nens de quatre anys amb bicicleta de tres rodes et passen. No t’angoixaràs si veus una branca al terra, just davant la teva roda. No t’importarà moure els bracos espasmòdica i arrítmicament per tal de mantenir el teu precari equilibri. No. Volaràs sobre l’asfalt. Esquivar la branca serà com esquivar un cotxe que s’aproxima a tota velocitat, amb el dolent de les dents metàlliques disparant-te, mentre tu, àgil com el Guruchaga després de quinze martinis, et carregues al dolent de les dents amb uns quants moviments de jiu-jitsu. Al cap i a la fi, el món ens el fem nosaltres...




    7 comments:

    Cesc Fortuny i Fabré said...

    Esgarrifat, així estic. Em recorda l'experiéncia que vaig tenir intentant aprendre a anar amb skate. Veig que vosté ha tingut molt millor resultat. Un individu molt proper a vosté (en línia sanguinia) em va fer de mestre. Jo no havia anat mai en patins ni en skate (ni esquiar, ni surf, ni ...)
    El meu amic (i parent seu) va perdre la paciéncia en veure com el seu alumne, reptava com un cuc, i no s'aguantava ni dos segons dalt de l'skate.
    La felicito, rebi una cordial salutació d'un que pota un clau al tormell, dues costelles de goma i una protesi al cap.

    PD: El tema MP3 ja és per a iniciats.

    Cesc Fortuny i Fabré said...

    Por cierto, no había recordado felicitarla por las películas que usted muestra como favoritas.

    Kamehame said...

    Aaaaaaaaaaaaaaa!!!

    Ja li va recordar el meu parent, quan li va donar les classes, de treure's la mascara de gas? i de deixar la caputxa, el martell de pintxos, les botes destroyer de 2 Kg cada una, la creu invertida, i l'esquelet de cabra a casa? Un no pot possar-se sobre rodes amb tan de pes...ademes, aquests accessoris no contribueixen a l'aerodinamisme.

    Cesc Fortuny i Fabré said...

    Doncs sort en vaig tenir per a no acabar desfet a trocets ... però no cregui, ja té raó ja ...

    Kamehame said...

    No s'amoini, senyor Karkassa. A voste no li cal anar sobre rodes. Qui les necessita, quan pot volar sobre les masses embriagades?
    Per cert, gracies per lo de les pelis.

    Cesc Fortuny i Fabré said...

    Oiga, esto de escribir en diversos idiomas, es un lujo, esí puedo demostrar mi total desconocimiento de ambos. En mi caso, no hay nada como demostrar que se es un patán en todos los terrenos. No en vano presumo de ser uno de los mayores patanes del país. Teniendo en cuenta que en este querido país hay un nivel de patanería tan profesional, mi logro no es moco de pavo. No cree?
    Como decía el bueno de Aznar, "Yo me he hecho a mi mismo, yo solito, sin ayuda de nadie, con mi esfuerzo me he convertido en un gilipollas."

    Darth Mindundi said...

    Es millor intentar anar montanya avall rodolant a sobre un tronc... La sensacio de que ets imparable es unica. La recomano.